szombat, szeptember 26, 2015

Konyhai küzdelmek

Ma volt a napja, hogy először pizzát készítettem ebédre. Hát, semmi sem úgy működött, mint ahogy megszoktam eddig. 
Egyrészről, rájöttem, hogy valahol még kell kallódjon egynémely konyhai dolog, mert például a kenyérsütő gép mércéspoharát és a mércéskanalat el akartam hozni és hitem szerint el is hoztam, de nem leltem meg. Először is túl lágy lett a tésztám, de ezt még megoldottam, aztán a sütőpapír babrált ki velem. Már máskor is voltak vele gondjaim, mert a félig kész pizzatészta is odakapott néha, de nem fogtam gyanút sajnos. Most már tudom, ezt a fajtát nem szabad megvenni. Maga a katasztrófa. Úgy leragadt a pizza, hogy vegy úgy kellett felvakarni a papírról, vagy nem tudtam lehámozni róla egyáltalán. Mindenkinek mondtam, hogy köpködje ki bátran. A sodrófa volt a legkisebb gondom. 

Mayám ma már csipegetett, nem hányt. Ahogy elnézem, talán már túl lesz ezen a nyavaján. Azon is gondolkodtunk, hogy oké, lehet, hogy bekapott valamit, de az is lehet, hogy valahogy sokkolta a sokminden, ami volt a suliban. Néhány kislánnyal szeret együtt lenni, de azok, akikkel többet kellene együtt töltenie időt, nem tudják nagyon kezelni a helyzetet. Úgy beszélnek vele, mint a magyar ember a külföldivel, szép tagoltan, mintha fogyatékos is lenne, nem csak a nyelvet nem értené. Ez meg zavarja. Na, majd megugorjuk ezt is. 

Most adott elő papírt arról, hogy az év végi "ballagásra" készülődéshez mennyi pénz fog kelleni. Most így első olvasatra 75 fontot írtak. 

Akartam már írni, hogy minden alkalommal lenyűgözve nézem a buszvégállomáson a buszok be és kiállását. Főleg a kiállást. 


Na, akkor itt egy kép a buszpályaudvarról. Az alatt a szürke csík alatt hömpölyög a nép, az maga a váróterem. Balra tőle egy másik szürke csík, amiben a kis, kék busz jeleket látjátok, oda érkeznek és onnan indulnak a buszok. Azt már írtam, hogy csak első ajtós felszállás van, minden busz orral áll be a megállóba és rövidebb- hosszabb várakozás után tolatva indul el. Kitolat és látjátok, hogy ott vannak felfestve sávok, ahova ki kell tolatniuk és onnan jobbra kanyarodva jönnek ki a buszpálya kijáratán. A legyező szűkebb részén pedig látszik, hogy van hely a pihenős buszoknak. Van, hogy 4-5 busz indul egy időben, olyankor mindegyik kitolat a saját helyére, ami az ő állásához tartozik, megvárja, míg a tőle jobbra levő elmegy és utána kanyarodik ki az út felé. Épp a múltkor néztem a Lidl-nél levő buszgarázsnál, hogy ez valószínűleg a buszosoknak egy vizsgarész is, hogy tudnak-e normálisan kitolatni egy busznyi sávba. 

A múlt héten végre sikerült beregisztráljam a nagyobbakat, hogy kapjanak utazási kártyát. Erre egész Wales területén 18 éves korukig kedvezményesen tudnak utazni. Ez ugye nem diákigazolvány, de leginkább ahhoz tudnám hasonlítani. Így nem kell a személyit mutogatniuk, ha valaki nem hinné el, hogy még nem múltak el 18 évesek. 

Nincsenek megjegyzések: