péntek, december 18, 2015

Mindjárt szünet megint

Dominak ma van az utolsó tanítási napja. Maya ugye már két héttel ezelőtt elkezdte a szünetet :) . 
Tudjátok, valamelyik nap Domi hazahozott valami töri írását, tudom is én, talán teszt féle volt. Egyszerűen ledöbbentem. Az a Dominik, akinek az írásához még egy írásszakértő is jól jött volna, olyan gyönyörűen ír az itteniek stílusában, hogy elképesztő. 




Ami a legszebb az egészben, hogy Lili is kedvet kapott, hogy egy kicsit kigyakorolja magának ezt az írást, az ő írása is híresen macskakaparásra emlékeztet. Lehet, hogy könnyebb lesz elolvasni az írásukat így. 

Tegnap jó sűrű napunk volt megint, bár ezt megint mi csináltuk magunknak. 
Reggel Csücsköm elment a fél hetes 111-es busszal én meg nekifogtam az ebédkészítésnek. Brassóit terveztem, az is lett belőle, csak azzal a különbséggel, hogy ami husit vettem hozzá, az annak ellenére, hogy natúr húsnak vettem, füstölt volt, de ez már csak a fazékban látszott. Finom lett így is, csak Dominik apellált, hogy mi ez már megint. Annál is inkább, mert a Brassói alapesetben az egyik olyan ennivaló, amit megeszik szinte bármikor. Hát, ezt most nem ette meg. 
1/2 1-kor pedig elmentünk Lilivel, hogy elintézzünk jó pár dolgot. 
Az első hely, ahova bementünk, a Lolek volt. Ez a lengyel bolt. Itt vettem még a múlt héten mákot, és vittem vissza nekik a maradékot, hogy avas, nem lehet felhasználni. Bár én tettem egy kísérletet, de tegnap reggel ki kellett dobjam a 3 rúd megsütött bejglit, mert annyira érződött az avasság sütve. Mielőtt megsütöttem, csak halvány gyanú volt bennem, h nem lesz ez így jó. A maradék mák árát visszakaptam. Rendeltem újat az egyik magos boltból, talán a jövő héten itt lesz az is. 

Utána bementünk egy Pay pointba, mert kaptunk az államtól egy levelet, hogy hozzájárulnak 12 fonttal a téli elektromos költségünkhöz és azt csak ott lehetett feltöltetni  a kártyára. Gondolom, ezt mindenki megkapta, nem hinném, hogy kitüntetett szerepben lennénk. Az viszont jó költség az államnak. 

Innen a bankba mentünk, 2 dologért. Az egyik, hogy a council tax csökkentéséhez itt is egy kisebb rakás papírt kell beadni, köztük a banki kivonatokat 3 hónapra visszamenőleg és első nekifutáskor csak okt. 30-tól kaptuk meg, ki kellett egészíteni a maradék fél hónappal. 
A másik, amiért mentünk, az az volt, hogy Lilinek bankszámlát csináltassunk és legyen saját bankkártyája is arra az egyre jobban áhított helyzetre, ha már én is dolgozom és neki kellene vásárolni járnia, akkor kártyával könnyebben tud boldogulni. 

Miután ezzel is megvoltunk, bementünk a Councilba, hogy a hiányzó iratokat beadjam, amit be kellett még írni, mert nem volt egészen világos, azt beírtuk. Útjára indult ez a dolog, aztán ma reggel adtam fel a Child benefitre (családi pótlék féle) vonatkozó másik paksamétát.  Még átsétáltunk a könyvtárba, hogy beszkenneljek egy nyilatkozatot a budapesti általános iskolának, hogy kérjük Domi tanulói jogviszonyának a megszüntetését. 
A könyvtár után bevásároltunk a Tescoban, ami lent van a buszpályaudvarnál utána pedig mentünk a Primarkba, hogy Csücskömnek vegyünk dolgozós sapkát, ami rendben is lett volna, mert kaptunk, de csak egyet vettem, pedig lehet, hogy többet kellett volna, mert lehet, hogy megint elvesztett egyet. Valahogy egymás után potyognak ki a sapkák a zsebéből. 

Aztán már este fél hat előtt kicsivel itthon is voltunk. Már csak Maya fürösztése, Csücsköm jóllakatása, fürdés és fekvés volt a műsoron. 

Mostanság azért nem emlegetem nagyon a közlekedési mizériákat, mert úgyahogy működik a dolog, bár este Csücskömnek nagyon kell kifele igyekeznie, hogy elérje a buszt még ott az amazonnál, de összességében nagyjából sikerül 7 körülre hazaérnie. 

Ezt a képet tegnap este csináltam az egyik szomszéd háznál. November vége, december eleje óta egyre több a feldíszített ház, a házakon belül pedig a feldíszített karácsonyfa, szobák. Nekem nagyon tetszik ez a készülődés, majd lehet, hogy egyik este csak a fotózás kedvéért kimegyek, de eddig szinte minden este esett az eső. 




Nincsenek megjegyzések: