szerda, december 23, 2015

Karácsony előtti napok

Hétfőn délelőtt itthon voltunk, aztán ebéd után Mayával elmentem a kórházba az előre egyeztetett időpontunkra, hogy új gipszet kapjon a lábára.



 Ez alkalommal már azt a könnyített üvegszálas nem tudom mit kapta, itt syntethic cast a neve. Amikor feltette a hölgy, akkor külön felhívta a figyelmet, hogy ez másképp viselkedik mint a gipsz. Adott egy listát, hogy milyen problémák esetén kell szinte azonnal visszamenni. Szép lila volt a kötés, de ma mégis meg kellett válnunk tőle, mert a listán szereplő problémák jelentős részét fel tudtuk sorolni, mikor ma reggel korán visszamentünk. Tegnap este már sírt Maya, hogy a sarkánál tűrhetetlenül fáj felpolcolás, mozgatás és minden más praktika ellenére. Mikor este még telefonáltam, mondták, hogy elég lesz reggel mennünk, de akkor menjünk mindenképp. A gipszelős hölgyek is mondták, hogy jó, hogy mentünk, mert szükséges volt és a mostanit igyekeztek úgy feltenni, hogy ne bántsa a lábát. Azóta nincs panasz. Érdekes, hogy többet vártunk a visszafele taxira, mint a gipszcserére. 

Aztán még hétfőn este eszembe villant, hogy hátha leárazzák a fenyőket, hátha mégis csak lehetne karácsonyfánk, ha már ajándék nem nagyon kerül alá. Sikerült a szomszédban levő Argosból 12,5-ért vennem egy egész jóképű műfenyőt. 



Ezért és még néhány sütőlemezért kedden délután cipővásárlás után mentünk át Lilivel. Szegénykém cipője már a legkisebb csepegéstől is beázott, de az elmúlt hetek alatt csoda, hogy nem növesztett úszóhártyákat, annyi eső esett és annyiszor ázott át a cipője. Útközben, mikor még csak odafele mentünk, összefutottunk a postásbácsival, akivel kölcsönösen köszöntöttük egymást karácsony alkalmából, ő pedig még külön megköszönte a szombaton a kocsijára tűzött kis csomag sütikét is. Ezen kívül megkaptuk a csomagot, ami a mákot tartalmazta és Lili bankkártyáját. 

Mikor hazajöttünk, felavattam a sütőlemezeket és dióskiflit sütöttem, ez az, ami hókifli néven is ismert. 

Ma délután pedig így megsütöttem a bejglit, szerencsére a mák kiváló volt. És ha már úgyis sütöttem, elővettem azt a receptet, ami nem is tudom, hogy eredendően honnan van, de annó Nagyanyó is és Cilimama is sütötte, végül én Cilimamától kaptam meg, vaníliás karikaként futott, de nálunk mindenféle mintát kap. Régen még Nagyanyónál és Cilimamáéknál karácsonyfadísz is volt, csak mindig lelegeltük. 




Itt a boltok egészen sokáig nyitva vannak és ünnepek között is, sőt még alatt is. 
Hogy csak a közelünkben levőket említsem, a Tesco is és a Lidl is 24-én este 7-ig illetve 6-ig lesznek nyitva, a Tesco pedig 26án vasárnapot tart, aztán normálisan nyitva lesz mint más vasárnapokon, illetve hétköznapokon. A Lidl 25, 26-án zárva, de aztán 27-én normális vasárnap van, tehát nyitva reggel 10-től. És ugyanígy lesznek nyitva szilveszter és újév napjain is. És tele van a parkoló szinte bármikor. Tegnap is mikor reggel korán átmentem bevásárolni, ugyanúgy tele volt, mint akár egy hétköznap délután, és gondolom délután örült aki befért a parkolóba. 

Egyik este tényleg kimentem, mert néhány pillanatig nem esett az eső és naívan azt hittem, hogy vagy 10 percet tán kibír, hát nem bírta, de azért néhány fotót csináltam itt az utcában. 






Itt a legalsó kép, azt hiszem nem kivehető rendesen, de egy hatalmas karácsonyfadísz, ami ki van világítva. 


Nincsenek megjegyzések: