hétfő, október 01, 2012

Birsalma, sajt....

Marika kb. 1 hete hozott egy nagy adag birsalmát, hogy termett az apukájánál, nem akarnám-e megcsinálni. Anno anyuval próbáltuk, de nagyon küzdelmesnek tűnt, így kissé félve fogtam hozzá. Azt, amit először hozott és elkészítettem,  azt csak kivizezett edénykékbe tettem, de nagyon nehezen tudtam kivenni a kész birsalmasajtot. Aztán érkezett egy újabb adag, de akkor kértem Marikát, hogy hozzon hozzá cukrot és elkészítem nekik. Ezt az adagot már úgy készítettem el, hogy befőző fóliát tettem a forró birs alá, és így sokkal könnyebben jött is ki  a formából a félig-meddig megszáradt gyümölcs. A kész, valamennyire száradt sajtokat celofánba csomagoltam, úgy száradoznak tovább.
Nagy szerencsém van, mert még megmaradt néhány régi konyhai eszköz, amik könnyebbé teszik az életemet. Az egyik ilyen a paradicsompasszírozó ami szinte pont így néz ki, mint ez.


A másik, amit sokat használtunk, az a mákdaráló, de az sajnos megadta magát, eltört. Még nem néztem utána, hogy hol tudok majd venni. A másik, ami megadta magát, az a mikró volt, ez mai friss történés. 17 éves volt, azt hiszem, kiszolgálta az idejét.

Nincsenek megjegyzések: