vasárnap, október 21, 2012

Szép ősz

Eseményekben gazdag hetünk volt.
Múlt hét végén Magdi elvitt egy csomó, már szikkadt birsalma sajtot, mert a barátnői részéről felmerült az igény, hogy megkóstolnának valamennyit. Amit elvitt, az el is fogyott. És legalább nem mi fogjuk megenni azt a rengeteg birsalma sajtot.

A hét elején elkezdtem elintézni az önkormányzatnál, hogy megkapjuk a védett fogyasztói státuszt, mert a gázműveknél kissé lemaradtunk és nekifogtak a folyamatnak, hogy kikapcsolják a gázt. Nem nagyon akartak részletfizetési lehetőséget adni, mert már az év elején kértem. Végül Zsókától kértem kölcsön annyit, amennyi most hirtelen kellett ahhoz, hogy leállítsák a kikapcsolási folyamatot. Ez úgy 30 ezres tétel volt. Így kétszer kellett bemennem az Alléhoz (ez a volt budai Skála).
(Mondjuk, ha anno, mikor építkezünk, valaki mondta volna, hogy így felmegy a gáz ára, akkor vagy nem köttetjük be a gázt, vagy legalább egy vegyes tüzelésű kazánt veszünk, nem ezt, ami most van.)

A legnagyobb veszélye a piacnak volt, találtam egy edényes, csetreszes boltot, ahol nagyon sok minden hasznos dolog van, de leginkább csak bekötött szemmel és hátrakötött kézzel kellene bemennem. Vettem egy lekerekített formájú műanyag spatulát, ami nem túl nagy, csak ezzel tudom jól kivakarni a tésztát a tálakból, de ami  ilyen formájú volt, az  hónapokkal ezelőtt eltűnt. A másik, ami van, az négyszögletes formájú, és nem lehet vele kivakarni a tálakat. Vettem még 1 daráló előtétet, amivel lehet darálós tésztát készíteni. Tegnap mindjárt ki is próbáltuk.

Csütörtökön molyoltam a kocsival és olyan jól sikerült, hogy bezártam a kocsikulcsot a kocsiba, de volt benn egy másik kulcs is, amire szükségem volt. Szerencsére a szerelő nagyon hamar segített és kivarázsolta a  kulcsot. Délután elmentünk a János kórházba, hogy megnézzék Beni és Maya anyajegyeit és megegyeztünk, hogy hatodikán megyünk vissza levetetni.

Tegnap megdőltek a meleg rekordok, még mindig jó az idő, bár már itt-ott esténként kicsit be kell fűteni. Jövő hét végére ígérik a hideget. Tegnap és ma kapáltam egy keveset, Csücsköm kinn a ház előtti járdát tette rendbe. Ez azt jelenti, hogy a felrepedezett aszfalt közül kikandikáló mindenféle növényeket ásóval kivagdosta, hogy majd ha télen sok lesz a hó, akkor könnyebb legyen lapátolni. A mai nagy munka a bejárati ajtó előtti lépcső legalsó fokának a kicserélése volt. Oda anno még az előző tulaj egy néhány deszkát rakott egy beton szélre és arra egy deszkalapot, ami időközben elkorhadt. A deszkák is és a lapok is. Félő volt, hogy beszakad. Odaöntött a lukba egy nagyobb talicska földet és arra  a még régebben összegyűjtött nagyobbacska kockaköveket tette. Egész jó lett, és talán mivel nem olyan sima dolomit kövek, így nem csúsznak majd.

Nincsenek megjegyzések: