hétfő, szeptember 23, 2013

Mozgalmas hét mögöttünk, előttünk

Hétfőn délután voltunk a Budai Gyerekkórházban testületileg a gyerekekkel bőrgyógyászaton, szokásosnak nevezhető éves kontrollon.
Lilikém aggódott a pofiján levő anyajegyek miatt, de azon kívül, hogy figyelni kell rájuk, nincs velük teendő. Most Benin sem volt újabb anyajegy.
Dominak lett valamitől egy ekcémás jellegű folt a bal szeme körül és lettek rajta kis pöttyöcskék, amikről kiderült, hogy valami szemölcsök, amik vírusosak. Így most kenem krémmel  a szeme körül és valami ezüst-kollodiumos löttyel a pöttyöket.
Mayámmal már megint lehet menni anyajegyet leszedetni, ha minden igaz, akkor október 6-án megyünk reggel. A másik, hogy a jobb tenyerén vagy még mindig, vagy már megint vannak gübencsek, amik fájnak nyomásra. Már úgy mentünk a bőrgyógyászhoz, hogy volt időpontom a budaörsi kézsebészetre, de a doktornéni azt kérte, hogy menjünk még előbb el a Mária utcába és majd utána vagy mondjam le, vagy menjünk el, attól függően, hogy a másik doktor mit mondott. Az lett a dolog vége, hogy kaptunk egy krémet, amivel kenni kell 6 hétig, vagy időközben, ha változik valami akkor megyünk vissza. A kézsebészetet egyenlőre lemondtam, azt bármikor kérhetek újra. Ezek a gübencsek lehet, hogy valami jóindulatú tumor félék, de ez majd tényleg csak akkor fog kiderülni, ha nem múlnak, és hozzá kell nyúlni.

Közben eltelt a hét további része is, már hétfő van megint.

Akkor menjünk vissza röviden a múlt hétre még egy kicsit. Kedden Beni maradt itthon, hogy fáj a feje, taknyos, stb. Apjuk már a hét végén hasonló képpen nyűglődött, fejfájás és szédelgés nélkül. Mayával szerdán voltunk a bőrgyógyásznál, aztán csütörtökön már az ő orra is folyt. Így a héten onnan kezdve már ketten voltak itthon. Közben kedden és csütörtökön átszaladtam a szomszédba Klárinénihez segíteni neki egy kicsit, mert nehezen mozog és néhány dolgot nem tud megcsinálni a takarításkor. A két műtött csípőjével pl. nem megy neki a létrázás. Aztán szaladtam haza ebédet főzni. A köztes napokon meg nekifogtam ablakot mosni itthon, meg Mayával koprodukcióban készítettünk egy ELADÓ táblát a házra és ablakmosás után ki is tettem.

Valamelyik este, még a hét elején elvitték János bácsit a mentők, mert dührohamot kapott és össze-vissza csapkodott. Ő Ica néni férje, és sajnos elég vacakul volt akkor is, de most aztán még rosszabbul van, mert benn a kórházban ki tudja mitől, kapott egy tüdőgyulladást is. Egészen le van a szervezete gyengülve, talán lassan még felépül. Nem is tudom, hogy Ica néni mitől van jobban kiborulva. Akkor mikor még itthon volt János, akkor szinte már kibírhatatlan módon szekánt volt, a paranoid képzelgései is nagyon rémisztőek voltak, én már Ica néni testi épségéért aggódtam. Most szegény azon is ki van, hogy milyen állapotban van János.

Aztán a hét végén iskolanapok voltak, szerencsére nem mosta el az eső, nem fújta el a szél. Pénteken a 2 iskolába menő kirándulni ment, aztán Lilikém hazaugrott ebédelni, Domi meg csak este később jött, mikor már befejeződtek a sportversenyek. Én meg összeraktam az ebédet, hogy jusson szombatra is és összeállítottam egy nagy adag pogácsa tésztát is.
Szombat reggel korán keltem, fél 7-től fél 10-ig kisütöttem a pogácsákat, kiteregettem, aztán kifőztem 3 kg lisztből nokedlit a délutáni főzésre, ahol paprikás csirkét főztem úgy 30 emberre. Finom lett, de persze mindenki másképp csinálta volna. Mivel az volt a megállapodás, hogy én főzök, olyan lett, mintha itthon készült volna, nem pedig bográcsban. Még szerencse, hogy évekkel ezelőtt vettünk egy 22 literes kondért, így évek óta mindig mi visszük az ilyen alkalmakra a főzőedényt.

Vasárnap már csak mosni kellett, az ebédet Csücsköm sütötte rácson.
Kiseszternek jött még egy ötlete, hogy mi lenne, ha a Nagycsaládos egyesületnek is írnék a ház eladásáról, hátha valakinek megtetszik. Így ma írtam a NOE titkárságára is, és tegnap még a csepeli nagycsaládos egyesület levelező listájára is. Hátha.

Mára elkészült az út bitumenezése, szép lett. Már csak a járda van hátra.

Nincsenek megjegyzések: