szombat, október 15, 2016

Kicsit más dolgokról

Kicsit messzebbről kezdem, hogy érthető legyen az egész mondandóm. 

Azt már írtam, hogy a gyerekek kardoskodtak anno a mosogatógép mellett én pedig kitartottam a szárítógép mellett, mivel mindenképp dönteni kellett vagy egyik, vagy másik mellett. Hely hiányában maradt a szárítógép. Úgy gondolom, hogy jó döntés volt, viszont most, hogy már szinte naponta használok mosogatógépet, az az álláspontom, hogy ha a következő házba befér, akkor csak jöjjön az a mosogatógép is. 

A nyáron valamikor már nem tudtam tovább nézni a konyhai páraelszívó kinézetét,  elővettem a használati utasítását, hogy mit is kellene a háló résszel csinálni, hogyan kellene tisztára varázsolni. 
És onnan jött a régesrégen használt ötlet a főzéshez, sütéshez használt edényeim olajból való kivakarására is. ( Annak ellenére, hogy minden olajban sütés után kimostam őket, csak jó messzire kerültem az egy év alatt az eredeti állapottól.)

Tehát, a páraelszívó tisztítási javaslata az volt, hogy engedjek egy edénybe, esetünkben ez a mosogatót jelentette, forró vizet és tegyek bele mosogatószert  és a szűrőt. Aztán némi idő elteltével törölgessem le a zsírt, ami leoldódott. Minekutána ez a művelet sikerült, megvilágosodtam. Igazából nem is tudom, hogy felejtettem el, de arra tisztán emlékszem, hogy gyerekkoromban anya ugyanezt a módszert használta a konyhai edényekre is, annyi változtatással, hogy a gázra tette fel az edényt vízzel és mosogatószerrel és forralta egy darabig. Mostanság én is ezt csinálom a zsíros edényeimmel. Annyi csak a különbség, hogy eleve forró vizet teszek bele, a forralóból. 

Nincsenek megjegyzések: