szerda, december 29, 2010

Karácsony

Voltam még párszor boltban, patikában. Domi és Maya nagyon köhögtek. Meg persze mindig akkor derült ki, hogy nincs itthon még valami, mikor már itthon voltam és úgy gondoltam, hogy már minden van itthon. Még 24-én reggel is lementem, mert akkor eszméltem rá, hogy kevés lesz a tejföl, elfogyott menet közben a mazsola, és még ki tudja mi minden.
23-án elképesztő dolog történt meg velünk. Nagy ajándékot hullott az ölünkbe, nem is számítottunk ilyesmire, de Maya egyik osztálytársának az apukája hívott fel délután, hogy vettünk-e már fenyőfát? Mondtam neki, hogy igen, bár Csücsköm kicsit elégedetlen a méretével, de hát ennyire futotta. Miért is kérdezed? Azt válaszolta, hogy azért, mert egy ismerőse ott hagyott nála egy nagyobbacska rakás Nordmann fenyőt és kellene vele valamit csinálni mert ugye mindjárt karácsony. Nem kérünk-e mégis? Akkor már mondtam, hogy dehogynem, sőt, ha nem gond, akkor hozzon mindjárt 2 db-ot, mert akkor jut Marikáéknak is, akik még nem vettek semmit, de nekik nem is jó akármi, mert a padlófűtéses lakásban a mezei luc fenyő 2 nap alatt lepotyogtatja a leveleit.
Na, végül aztán így is lett. Mindkettőnknek jutott fa, de mekkora!!! Nekem ekkora fenyőm még sose volt! Majd Csücsköm készített képet róla, és akkor majd felteszem ide is. Reméltem, elég lesz a díszünk hozzá, mert ugyan vettem újakat, de nem ekkora fára készültem.
12 rúd bejglit sütöttem, kisütöttem a mézeseket. Sokat segítettek a gyerekek és 22-én Lili fenn kitakarított, ma pedig itt lenn segítettek, 24-ére már csak a földszint takarítása maradt, ami a sütés-főzés után már annyira nem volt egyszerű eset, de megoldottuk.
Közben persze mostam is, hogy ne jöjjek ki a gyakorlatból. 23-án reggel lenn voltam a Lidl-ben megvenni a lemaradt dolgokat, aztán annyira siettem haza, hogy elfelejtettem bemenni gyógyszertárba, így délután, mikor már mindenki evett valami ebédet, kimentem még 1x, hogy vegyek ACC-t és Mebucaint, de este még így is tudtam , hogy kellett volna mazsolát is venni. Azt gondoltam, hogy az ajándékokat nem fogom becsomagolni, hanem majd valahogy kupacokba szervezem a dolgokat, vagy kis zacskókat keresek és azokba teszem az ajándékokat.
Nem is főztem 24-én, mindenki evett valamit, ami neki tetszett és találtam a mélyhűtőben vagy a hűtőben.
Estére sajtos csirkét kért Kiseszter, mellé csináltam még krumpli salátát, majonézzel és anélkül is, majonézes kukoricát, majonézes tonhalat, és anya csinált töltött tojást, mikor megérkeztek.
A gyerekek Kiseszter vezetésével feldíszítették a fenyőfákat. A nagyobbik fát Gergő befaragta egy nagy karácsonyfa talpba, amit kölcsönadtak nekünk, a kisebbiket pedig nem kellett befaragni, mert olyan karcsú volt, hogy inkább még papírt kellett rátekerni, hogy megálljon a lábán. Nemsokkal azután, hogy kész lettünk mindennel, mindenki felment az emeletre, csak mi maradtunk lenn Csücskömmel, kitenni az ajándékokat.
Lilikém kapott akkor egy lila sálat, egy pár kesztyűt és 1 tusfürdőt. Maya is kapott egy tusfürdőt, egy kis szív alakú körömvágó készletet, matricákat. Dominak még hétfőn vettünk egy malom-dáma játékkészletet, ő is kapott egy kesztyűt és ő is kapott matricákat, ahogy Beni is. Beni a kesztyű és a matricák mellé egy sakk készletet kapott. Kiseszteréktől mindegyik gyerek kapott egy pár zsenília kesztyűt és egy pár zsenília zoknit. Csücsköm grillázzsal töltött ostyát kapott, én pedig egy pár olyan fülbevalót, aminek nincs kapcsa, csak be kell dugni és lóg szépen. Az olyanokat, amiknek kapcsa van, egyszerűen nem bírom. Sebes lesz tőle a nyakam, naponta ki-be rakosgatni pedig nem szeretem. Anya kacsamájat kapott hájjal , Nénje fehérneműt, Kiseszter ajándékára már nem is emlékszem.
A vacsora finom volt, szerencsére maradt mindenből. Olyannyira, hogy a teljes kukoricakészletet valami véletlen folytán becsomagoltam anyáéknak. Eleve 30 tojást főztem meg, hogy másnapra is jusson, de meg kellett ígérnem, hogy hamarosan csinálok megint. Gondolom ez az alkalom szilveszter lesz.
Isteni lett a bejgli, annyira, hogy ugyanezt a tésztát anya leszólta előző évben, most pedig agyon dicsérte. Majd alkalmasint felteszem, köszönet érte Iza keresztanyámnak.

25-én délelőtt összekészítettem az ajándékokat, amit vittünk Ancsáékhoz. Ancsáék Tündi lányát és a családját húztuk. Még novemberben vettem nekik egy nagyobbacska hőálló üvegedény készletet, amiben 4 különböző edény volt tetővel. Petinek pedig még hétfőn vettünk egy karikadobálós játékot.
24-én még csak csepegett az eső, de nem volt túlsággal vacak idő, 25-ére viszont iszonyú lett az időjárás. Süvített a szél, a térkép szerint olyan 60 km/h volt, aztán elkezdett esni az eső, ami estére hóvá alakult, de azért egy kicsit sem csitult. Így Ancsáékhoz menetben sem nagyon örültem annak, hogy vezethetek, de visszafelé kifejezetten kellemetlen élmény volt. Hálás voltam, hogy hazaértünk. Nagyon kellene már egy vagy még egy autó, vagy legalább egy nagyobb. Alig férünk el már a Matizban hatan.
A mi szobánkban friss tavaszi levegő volt, attól, hogy befújt a szél a födém különböző résein.
Dominik viselkedésétől eltekintve egész jól sikerült Ancsáéknál a karácsonyozás, de Domi viselkedése miatt égett a bőr a képünkről. Eleve úgy indultunk el, hogy alig akart ebédelni, márpedig ott sosem azzal kezdünk, hogy "Jó étvágyat!", így nagyon azon voltunk, hogy ebédeljen. Utána nem nagyon akart normálisan felöltözni. Mikor végre nagy nehezen megérkeztünk, rögtön elhenteredett egy kis kanapén, ami 2-3 személyes és nem is akart nagyon felülni. A többiek úgy-ahogy viselkedtek, bár Maya és Beni buliztak. Lilikém ott már egészen nagylányként működött. Domi akkor verte ki nálam a biztosítékot, mikor elkezdett puffogni, hogy nem is fiús játékot kapott és egyébként is. Pedig nagyon is fiús játékot kapott Juditéktól, egy lego space police készletet. mondtam neki, hogy ha nem tetszik, akkor cserélj Benivel. Érdekes módon, Beni elcserélte azt a játékot, amit kapott. Ez egy repülőgép modell volt, egy F sorozatú bombázó makettje. Most nem jut szembe, hogy melyik. Lili kapott egy kincses ládikát, amit fel lehetett díszíteni a kapott sablonokkal, festékekkel, gyöngyökkel. Lili szívesen elbabratolt vele, szép is lett. Maya egy Barbie babát kapott. Először nem is nagyon tudta, hogy az menő dolog, hogy ő Barbiet kapott, vagy mit is kellene vele csinálni. Örüljön, vagy se? Aztán végül is szívesen játszik vele.
Vittem itthonról a mézesekből, Ancsa pedig sütött aldis leveles tésztából sajtos masnit, így Domi szinte azonnal a szívébe zárta Ancsát és szíve szerint helyet foglalt volna a masnis tálkákban és addig evett volna amíg tart. ez egyébként így is volt, szerintem a masni 2/3-át Domi falta fel. Igaz, mást nem nagyon evett. Utána még felmentek játszani, addig egy kicsit beszélgettünk, aztán valahogy 5 után elindultunk. Hazaérkezés után még Csücsköm nagy önfeláldozással segített a fiúknak összerakni a játékokat.
26-án pedig csak úgy itthon voltunk, tévéztünk, játszottunk.

Nincsenek megjegyzések: