szombat, május 09, 2009

Kazán történethez ráadás

Kedden ugye megjavították a kazánt, volt néhány boldog esténk, hogy mindenféle izgalmak nélkül lehet fürdeni. Na, ennek tegnap (péntek) este lett vége. Szinte az egész család lefürdött már, Domi és én nem fürödtünk le, mikor Beni a fürdése végeztével szinte sikoltozva rohant ki a zuhanyzóból, hogy folyik valahol a víz, de nagyon és hogy nem ő rontotta el, igazán. Ezt azért tette hozzá szerintem, mert vagy ő szokott szándékosan elrontani dolgokat esetleg mérgében, vagy valami szerencsétlenség folytán sok minden romlott már el a kezében.
De ezt tényleg nem ő csinálta. Csücsköm rohant elzárni a főcsapot, hogy legalább lássuk, mi a baj. Mert persze az a "drága" szerelő, aki a ház rendszerét szerelte (kazán ügyben is emlegettem a nevét), nem tett a kádnak se és a zuhanyzónak se egy elzáró csapot mondjuk a pincében, hogy ha valami baj van ezeknél, akkor azért a ház vízellátása még tudjon működni. Úgyhogy, ha egyszer csak lesz rá keret, akkor ezeket feltétlenül pótolni kell.
Tegnap este kiderült, miután leszedtük a zuhanypanelt, hogy a melegvízcsövet és a panelt összekötő flexibilis cső adta meg magát és spiccelt, mint ahogy a lukas slag szokott. Így aztán visszanyitottuk a főcsapot, berántottam Dominikot a zuhany alá és pár perc múlva mindketten már kész is voltunk a zuhanyzással. Újra lezárta Csücsköm a melegvíz főcsapját a kazán mögött. Mondjuk éjszaka nem nagyon lett volna szükség melegvízre, de mégis. Inkább a lelkünknek fájt, hogy ennyire vacakul működnek itthon dolgok.
Mivel még nem volt túl késő, felhívtam Sanyi vízszerelő barátját, hogy nincs-e kéznél ilyen csöve, és nem mehetnék-e érte. Kedvesen mondta Miklós, hogy Balatonalmádi, a bányánál balra. Hááát, olyan messzire nem gondoltam menni. Viszont segített azzal, hogy megmondta, merre van nyitva szombaton a közelben szerelvény bolt. Nem is kellett messze mennem, csak a kísérleti lakótelepig.
Így ma reggel 8 után, a Hupikék törpikék után egy kacsafogó segedelmével leszedtem a csövet, hogy pont olyat hozzak, mint amilyen kell. Ezt a méretet pont nem tudtam volna megmondani a boltban. Talán 3/8-os, de a csoda tudja. Még beszaladtam az éhenkórászoknak macskatápért az Auchanba, persze találtam még pár itthon hiányzó dolgot is, aztán szaladtam haza, 1 óra alatt megfordultam.

Nincsenek megjegyzések: