szerda, április 07, 2010

Húsvét előtt, húsvét után

Húsvét előtti hét elég izgalmas volt. Hétfőn Lili, Maya és Domi nem mentek iskolába, nevelés nélküli munkanap volt a suliban. Andi beteg volt a héten, így nem volt egy énekóra sem. Szerdán még volt kosár. Csütörtökön pedig volt a kicsiknek húsvéti játszóház, így egész későn jöttek haza. Csücsköm csütörtök óta itthon van szabin, holnap megy megint dolgozni.
Szerdán volt Beni tizenkettedik szülinapja. Még karácsonykor vettem neki egy mikroszálas takarót, olyat, amilyet Domi nyúlt le. Majd veszek még neki kis műanyag katonákat, mert azt kért, és kapott egy csokitortát.

Szerdára volt időpontom a doktornéninknél. Elkészültek a leletek a vérvizsgálatokról, amiket még a jogosítvány meghosszabbításakor kértem. Emiatt kértem egy konzultációt, hogy ha van valami, amit kell változtassak, akkor legalább tudjak róla. Azt mondjuk sejtettem, hogy nem maradhat minden változatlanul, de azt ami következett sem gondoltam. Tehát az eredmény a következő: kissé eltér a normálistól a vérnyomásom, a koleszterin szintem és nagyon eltér a vasszintem, magyarán vérszegény vagyok. A doktornéni elküldött ezek miatt EKG-ra, szemfenékvizsgálatra és a vashiány miatt nőgyógyászhoz. Ezenkívül kaptam kétféle bogyót, vasat és valamit, ami segít a koleszterinszint csökkentésében. A követendő étrend pedig mostantól: zöldség, gyümölcs és legfeljebb 5 dkg fehérje, szénhidrát semmi. 14-én megyek újra, addig asszem lesz olyan vizsgálat, amit meg tudok majd csináltatni és az elmúlt másfél hét alatt lefogytam 6-7 kg-ot.
Be kellett vennem az új nadrágomat, mert már lógott rajtam.

Húsvét jól sikerült, még a hétvégén bevásároltam, több részletben. Péntek reggel Csücskömmel és a gyerekekkel bementünk Budafokra, mert mind a négy gyereknek kellett cipőt venni. Viszonylag rövid idő alatt sikerült mindenkinek taláalni számára megfelelőt, én nem leltem magamnak semmit, pedig majd szükség lesz rá, hogy valami topogót vegyek. Majd jövő héten úgyis kell bemennem, majd akkor megnézem, de annyira hideg volt, hogy nem akartam még ezzel ís húzni az időt.
Péntek délután voltam a Tescoban is és az Auchanban is és este vettem még egy új egeret is Csücskömnek, mert már nem tudta használni azt, ami ott volt nála. Szombat este még eleget tettem húsvéti nyúli kötelességemnek és az időjárás előrejelzés megtekintése után kitettem a húsvéi ajándékokat.. Aztán jó késő lett mire elaludtam, vasárnap reggel pedig már 1/4 7-kor fenn volt minden gyerek, épp csak nem pizsamában rontottak ki a kertbe ajándékot keresni.
Hétfő reggel pedig a fiúk nekieredtek locsolkodni. Tavaly még mentem velük, de idén már nem kellett. Esett az eső, de jól megoldották. Benivel kellett egy kicsit huzakodni, hogy öltözzön fel rendesen, mert hideg volt, de ő ennek ellenére rövid nadrágban és polóban akart elindulni. elsőre azt mondta, hogy ő nem is megy sehová, de mikor Domi hazatért a gazdag "zsákmánnyal, akkor mégis meggondolta magát és átöltözött és elment először egyedül, aztán Domival.

Anyáék voltak itt egy rövid időre vasárnap és hoztak anya készítette tiramisut, ami a többségnek ízlett. Dominak persze nem kellett.
Még azért a hétvégén, amikor lehetett kertezni, akkor Csücsköm ásott megint én meg ültettem. Az ásás úgy 2/3 részben kész van. Ültettem ezidén jópár új dolgot. Póréhagymát, céklát, rozmaringot, sáfrányos szeklicét, tépősalátát, jégsalátát, dughagymát, lilahagyma dughagymáját.. Retket szoktam máskor is, aztán ültettem még petrezselymet, kaprot.

Ma még itthon van mindenki, de holnap már megy Beni is, és Csücsköm is. A többieknek csak hétfőn kell mennie.

Nincsenek megjegyzések: