szombat, július 16, 2016

Zavar az erőben

A túlórát még szerda este lefújták, így csütörtökön már normális időpontban ment el Csücsköm. Én pedig a szerdai egésznapos munka után némileg késve lettem kész az ebéddel, így aztán nem mentem csütörtökön angolra, ami a történtek fényében nem akkora baj. (Még annyi derült ki, hogy ha Csücskömet át is veszi az Amazon, akkor az csak a szerződésének lejárta előtti héten fog kiderülni tehát valahogy augusztus elején.)

Van itt egy magyar lányka, Eszter, akivel együtt járunk angolra és ő panaszolta még a múlt héten, hogy már 2 hónapja nem hívták a college-ból tesztre és most csütörtökre kapott időpontot. Ezen némileg elmélázva arra jutottam, hogy egy hónap elteltével megpróbálom felhívni a college-ot, hogy mi van Maya regisztrációjával. Mindnféle más vonalakon keresztül sikerült csak elérnem őket, mert pont nem működött a honlapjuk, amiről kinéztem volna a telefonszámot. Végül arra jutottam, hogy visszaírtak nekem, Maya menne be pénteken, hogy találjanak neki valami kurzust, ami megfelelő. Nagyjából ekkor állt meg bennem az ütő, hogy mi van???  
Pénteken persze minden kiderült. Addigra már, hála a blognak, azt is tudtam, hogy mikor voltunk tesztet írni. Ez nagy segítség volt, mert a tanárnak, aki Mayát tesztelte, hirtelen el kellett utaznia USÁ-ba és alig találták meg a dolgait. Végül megkerült a lista, amin Maya az Entry level-ban volt feltüntetve. Ez azonban még mindig kevés lett volna a boldogsághoz, mert hely az már sehol, viszont "szerencse", hogy ő maradt ki valahogy a szórásból, mert az, hogy 16 éves, prioritást jelentett számára, így mégiscsak lesz helye. Szeptember 1-én mindhárom naggyal megyek az új ID kártyájukért és az órarendjükért. Nagy eséllyel heti négy napot járnak, napi négy órát, a konkrét napokat majd szeptemberben megtudjuk. Annál nagyobb bajunk nem esett, minthogy nekem volt egy álmatlan éjszakám, amikor is azon aggódtam, hogy mi lesz Maya iskolájával. A történet végére kívánkozik, hogy elmondjam, Esztert ugyan felvették végül, de neki az volt az ígéret, hogy mehet teljes időben, de nem, mert már nem jutott hely neki, így heti 2-szer fog járni. 

A mosógépünk, amit egy éve használtan vettünk, a halálán van, de még éppen működik. Ma reggel rendeltem egy újat, mert ugyan van különbség az árban egy használt és egy új között, de korántsem akkora, hogy ne érné meg inkább újat venni, abban a reményben, hogy néhány évig  kitart. Nem nagyon bírunk ki egy napot sem mosógép nélkül. Hétfőn hozzák. 

Nincsenek megjegyzések: