szombat, január 16, 2010

Karácsony-Újév

Szenteste miután elénekeltük a Mennyből az angyalt, megkapta mindenki az ajándékát nagy megelégedésre. Kiseszternek támadt egy remek ötlete. A gyerekek nem kézzel fogható ajándékot kaptak, hanem egy-egy kis kuponfüzetet, amiben különböző programokat lehet nála beváltani. Mozi, kisvasút, erdei kirándulás. Mind a 4 gyerek ezt kapta. Nagyon örültek ennek is. Anyáék kaptak egy darab libamájat, és libahájat.
25-én itthon pihentünk és annyira jó volt az idő, hogy egy kisebb séta is belefért, elvittük a szelektív kukákhoz a szemetet.
26-án pedig Ancsáékhoz hívtak bennünket nagy családi karácsonyra. Délelőtt sütöttem két adagnyi mézes tésztát Cilimama receptje alapján. Azt vittük magunkkal. Orsiékat húztuk ezidén. Ancsa pont akkor hívott, mikor vásárolni voltam, hogy minek is örülnének. Így aztán abban a szúrásban megvettem a morzsaporszívót nekik, Andrisnak pedig vettem egy kozmetikai csomagot. Annyira nem ismerem, hogy ötletem sem volt más.
30-an voltunk együtt.
Mielőtt elindultunk volna, parázs hangulat kerekedett itthon. A gyerekeket felvilágosítottam, hogy ha nem várnának bennünket, akkor nem is indulnánk el, azt is hozzátettem, hogy el fogunk azonnal jönni, ha valamelyik nem tud normálisan viselkedni. Így aztán mindenki nagyon fegyelmezetten viselkedett. Benikém annyira igyekezett, hogy hazafele a nagy erőfeszítéstől, hogy ne rendetlenkedjen, el is aludt a kocsiban. Tündiéktől kaptunk ajándékot. A gyerekek kaptak egy UNO játékot, amiből megint csak hatalmas veszekedés lett, mihelyt kinyitották. Mi pedig kaptunk egy asztali fűszertartó készletet és egy mikroszálas takarót, amit Dominik abban a pillanatban kisajátított és azóta is cipel mindenhová itthon a házban és azzal is alszik. A gyerekek pedig kaptak még egy -egy halom kisebb ajándékot.

Az elkövetkező napok újévig viszonylagos nyugalomban teltek. Tocsogott minden, elképesztő meleg volt. 31-én egész sokáig fennmaradt mindenki. Beni aludt el valamikor 11 körül és én próbáltam 1/2 12 körül, de az már nem sikerült, mert éjfélkor kitört a tüzijáték. Annyian és olyan sokat lőttek fel, hogy az ébrenlevők szaladgáltak fel s alá, hogy le ne maradjanak valamiről. Valamikor 1 óra után lett vége a durrogtatásnak.

Aztá még volt 3 napunk, amíg lehetett pihenni. Dominikkal még meg kellett küzdenem, hogy a feladott matek házit megcsinálja. Őszintén szólva azt gondoltam, hogy nem lesz leckéjük. Tévedtem. 4 oldal matekleckét kapott. Mikor meg találtam kérdezni a tantónénit, hogy komolyan gondolta-e, akkor "kedvesen" visszakérdezett, hogy csak nem keveslem? Szívesen ad még. Mikor jeleztem, hogy inkább sokallom, akkor nagyon csúnyán nézett rám.


Nincsenek megjegyzések: