hétfő, április 27, 2009

Álmatlan péntek éjjel

Péntek este későn észrevette Csücsköm, hogy a kazán melegvíztároló tartálya végleg megadta magát. Ez abban nyilvánult meg, hogy a pincében, a "kazánházban" tocsogni lehetett a vízben. Hirtelen akkor nem is jöttünk rá, hogy mi lehetne az átmeneti megoldás a vízfolyás megállítására, de kilapátoltuk és én elmentem aludni. Csücsköm éjjel 1/2 2-kor lapátolt még egyet, aztán 1/2 4 körül megint.
Én valamikor 6-kor ébredtem fel, mert ki akartam menni Lilivel az érdi piacra paradicsom palántáért és neki bikiniért. Megittam a kávémat, megmostam a hajamat, lementem kilapátolni a vizet és addigra Maya is felébredt. Így aztán jött ő is. Nem is volt nagy baj, hogy jött, mert így a délutáni szülinapra, amire meghívták, megvettük az ajándékokat.
Hajnalban rájöttem, hogy ha lezárom a csapokat és kikapcsolom a kazánt, akkor tán nem folyik tovább. Nagyon nehezen elzártam 1 csapot, aztán még egyet, de pont azt hagytam nyitva, amelyik a bejövő víz csapja volt. Délelőtt Zsóka barátja igazított el telefonon, hogy azt is el kell zárni. Így aztán napközben nem volt meleg vizünk. Este is csak kb. 3/4 órára kapcsoltuk be és szinte sorban álltak a gyerekek, hogy minél hamarabb lefürödjenek. Azóta így megy, egész jövő keddig, amikor is jön a szakszervíz cserélni a tartályt. Ez a kazán is egy állatorvosi ló, de lehet, hogy erről írok egy másik postban, mert igen nagyon tanulságos történet.
Jó hűvös reggel volt, a lányokon kardigán volt, rajtam pedig egy melegebb poló, de szükség is volt rá. Ugyan ahhoz a fiatalemberhez mentem a paradicsom palántákért, akitől tavaly is vettem.
Utána átmentünk a piac másik részére és ott a harmadik-negyedik helyen kaptam is Lilinek olyan bikinit, ami neki tetszett. Ugye 10 éves múlt februárban, ehhez képest az M-es női méret kell neki. Maya is nyekergett, hogy vegyek neki bikinit, de egyenlőre még nem sok értelmét látom, jövőre viszont lehet, már szükséges lesz. Vettünk még retket, sárgarépát, savanyúságot, sport zoknit Beninek és Lilinek, ajándékba pedig kis hajbigyókat. A két lány vetetett velem 1-1 kis órát, aminek 100 Ft volt darabja. Jó lett volna, ha veszek a két fiúnak is, mert volt itthon patália, hogy ők miért nem kaptak órát, csak 1-1 kulcstartót.
Mire hazaértünk, Csücsköm már ébren volt, mert Beni 9-kor felriasztotta, hogy úszik a kazánház. Így aztán nem sokat aludt.
Összekészítettem az ebédet (tárkonyos becsinált levest csirke alsó combból, sült csirkét, amit sütőzacskóban készítettem és petrezselymes krumplit) menetközben mostam is, aztán ebéd után eldőltem egy fél órára.
3/4 3-kor indultunk Mayával a nem túl messzi szomszédba szülinapozni. Eredetileg úgy készültünk, hogy beadom Mayát, leszaladok a Tescoba locsolócsőért, a Lidl-be fagyiért és ötkor eljövünk. Négy után értem oda a vásárlás után Dominikáékhoz a szülinapozásra, de öt előtt látszott, hogy nem lesz ennek egyhamar vége, így eljöttem haza elültetni a paradicsomokat, Lili segített a belocsolásukban, és hétre mentem vissza Mayáért. Akkor kezdett széledni a társaság, így nem okozott gondot, hogy eljöttünk.
Itthon pedig kezdődött a fürdés körüli procedúra, ami alapesetben sem egyszerű történet, mert minden gyerek legutoljára akar fürödni. Mivel minél jobban le kellett rövidíteni a vizezés idejét, így igyekeztem mindannyiuk számára érthető formában elmondani, hogy most ne azon vitatkozzanak, hogy ki megy utolsónak, hanem csipkedjék magukat nagyon.
Dominik annyira kedves volt, hogy lejött segíteni a lapátolásban. Rá szinte mindig lehet számítani, ha segítség kell. 9 után a nagyobbak elmentek aludni, Dominik még itt maradt segíteni apájának valami csatában, amit a Perfect World-ben játszottak. Ennek a csatának viszonylag hamar vége lett, elvesztették. Úgy 1/2 10 felé ő is felment aludni, aztán nem sokkal később mentem én is. Azt hiszem Csücsköm sem maradt túl soká ébren.

Nincsenek megjegyzések: