hétfő, augusztus 07, 2017

Azért mégsem lesz annyira hideg

Lefújták azt a nagy lehülést, de azért néhanap be kell fűteni. Főleg a reggeli és az esti órák a kritikusak, napközben még csak megvagyunk valahogy. 

Akartam már egy kicsit írni a közlekedésről. Ami azóta ugye, hogy vezetünk egészen másképp néz ki. Amíg a buszon ültünk, nem nagyon tűnt fel, hogy a kereszteződések előtt az utak tele vannak érzékelőkkel, nagyjából minden lámpa előtt van 3 úgy 3-5 méternyire egymástól. Így hétvégente előfordul, hogy haladunk a piros lámpa felé, felkészülve a hosszas várakozásra, de nem, a lámpa szinte azonnal vált és már mehetünk is. Viszont amikor nagy a forgalom, kissé statikusnak tűnik a dolog. Mintha nem lenne a legjobban leprogramozva a lámpaváltások sora. A zöldhullám nagyon ritka jelenség. 
A vezetés tekintetében a sofőrök általában türelmesek. Az index használat meglehetősen esetleges, vannak bizonyos esetek, amikor kifejezetten hiányolom a használatát. Amikor mi kimegyünk az utcánkból, legtöbbször jobbra kanyarodunk, amikor elsőbbséget kellene adnunk a szemből jövőknek, ha egyenesen vagy jobbra kanyarodnak ők is - az én szemszögemből nézve. Azoknak, akik balra elkanyarodnak, felőlem nézve, azok kellene, hogy kitegyék az indexet, hogy én mehessek nyugodtan és ne arra várjak, hogy egyszer csak kiderüljön, hogy merre is mennek. Na, hát ez ritkán szokott megtörténni. 
Amúgy nem túlságosan előzékenyek, ritkán engedik ki a buszokat, de ha egy parkolóban próbálok pl. szépíteni a beállásomon, akkor is erősen résen kell lennem, mert egyáltalán nem biztos, hogy ha valaki épp arra jár, akkor lesz olyan kedves és kivárja, hogy befejezzem a művletet, hanem esetleg ledudál, hogy mért nem figyelek, hiszen ott van a hátam mögött. Az nem nyilvánvaló, hogy ha megy az irányjelző, esetleg megy a tolató lámpa is, sőt a kocsi is mozog, hogy nem kellene mögém mászni. 
Ami nem a sofőrökön, hanem a helyi vezetésen múlik, az például nagyon tetszik, hogy a két menetirányt elválasztó sávokat és néhány helyen a körforgalom középső grundját is teleültették mindenféle mezei virággal, vagy nem teleültették őket, csak nem irtották ki őket. Tele vannak mindenféle pipacsokkal meg ki tudja még mivel. Csináltam róla egyik reggel egy fotót, de sajnos elég korán reggel is volt, és a nap sem sütött olyan szépen, de talán azért a lényeg látszik. 


Ezek a fotók pedig egy esős, napos napon készültek, engem mindig lenyűgöznek ezek a színek, felhők. 
Egyébként a Tesco parkolójában fotóztam, elnézést minden profi fotóstól a kompozíciók hiányosságai miatt. 


Ma délután voltam a szervízben, mert valamelyik nap észrevettem, hogy felemásan világítanak az első lámpáink, és ugye egyre sötétebb van. Felmerült a gondolat, hogy magam kicserélem az izzókat, de aztán letettem róla, mert annyira el vannak dugva, hogy nagyon. A szerencsétlen szerelő is szenvedett vele, sőt, akkora lapát keze volt, hogy segítséget kellett kérjen az egyik izzó bepattintásához. Viszont megvolt 15 perc alatt és még csak nem is kértek érte egy vagyont. 

És akkor még néhány kép ma estéről, úgy 20 perccel ezelőttről. 

 Fordultam egy félkört az utcán álltomban.



Ennyire nem sötétedett be egy perc alatt, csak a telefon így látta. 



Ez pedig az autó és a kis zöld ételmaradékos vödröcskénk, amit holnap ürítenek, a zöld zsákokat pedig viszik  a papír, üveg vagy fémhulladékkal. És erre a napra jut a kerti hulladék is. 



Nincsenek megjegyzések: