péntek, szeptember 03, 2010

Iskolakezdés-újra

Annyira gyorsan elment a nyár, hogy már megint itt tarunk, hogy elkezdődött a suli.
Ugye Lili és Beni ötödikesek, Maya negyedikes, Domi pedig harmadikos. A két ötödikesnek nagy a változás, mert rengeteg az új tanár és Liliék szinte minden órán másik teremben vannak. Állandóan vándorolnak. Messziről nézve elég hajszásnak tűnik a dolog, de talán lassan belerázódnak.
Lili a tanévnyitó után annyira aggódott, hogy mi lesz vele másnap, hogy alig bírt elaludni. Aztán persze túlélte az első napot.
Mindannyian hazahozták a könyveket, így az elsejei délutánt azzal töltöttem, hogy könyvet kötöttem, aztán még ma is jött haza néhány könyv, de azokat előbb papírral kötöttem be és csak utána műanyaggal, hogy aki jövőre kapja, annak is szép  legyen még. Szín tiszta szerencse, hogy volt itthon papír, többféle is.
Ami huzatot vettem az ellenőrzőknek, az persze egyáltalán nem volt jó, kicsi volt. Mehet a kukába az egész.
Annyival könnyebb volt idén, hogy a füzeteknek vettem bebujtatós huzatot is, és a legtöbbjét abba kötöttem be, sokkal gyorsabban haladtam. A könyveket és a  munkafüzeteket kötöttem csak öntapadós huzatba, de az viszonylag gyorsan megy, még úgy is, hogy méretre kell mindegyiket vágni.
Mondjuk azon már több éve gondolkodom, hogy a tankönykiadók miért is ragaszkodnak az alsós gyerekeknél az A4 méretű könyvekhez és munkafüzetekhez, mikor a kicsik el sem érnek a laptetejére. Annyira kényelmetlen nekik, én legalábbis így láttam a gyerekeimnél.
Szerdán voltunk Mayával az allergológián, de szerencsére egyáltalán nem allergiás, csak arcüreggyulladása van, de az aztán nagyon. Így nem mehet egy darabig úszni és az éneklés helyett is amíg meg nem gyógyul, citerázni tanul. Még egyáltalán nem tudom, hogy melyik különóra mikor lesz, de talán a jövő hét végére összeáll a kép teljesen.

Mayáéknál tényleg sikerült szétszedni az osztályt 2 részre, lett A csoport és B csoport és minden órájuk külön van, így ők is időnként vándorolnak. Remélem, így könnyebben megy majd a tanulás. Lajosbát kapták meg környezetismeretre, ami szintén jó, végre pasi is tanítja őket. Lilinek a matektanára lett férfi, az is jó nagyon.

Most derült ki augusztus közepén, hogy a rendszeres gyerekvédelmi kedvezmény jövedelemhatára januárban megváltozott, csak a kerületi honlapon nem frissítették az összeget, így mikor mentem le  a szociális osztályra meglepetés volt, hogy megkaptuk idénre a támogatást a gyerekek étkezéséhez és a zeneiskolához, pedig fel voltam rá készülve lélekben, hogy nem kapjuk meg. párszáz Ft miatt. Ami pedig külön jól jött, hogy kaptunk beiskolázási támogatást is az önkormányzattól a gyerekeknek, fejenként 5 ezret. Még ez is nagy segítség volt ebben a hónapban.

Nincsenek megjegyzések: